postheadericon قربانیان قتل عام 67: مصطفی بهزادی


مجاهد شهید مصطفی بهزادی، متولد 1345 در تهران، دانش آموز سال اول دبیرستان، در 26 مرداد 67 در تهران حلق آویز شد. او از سال 59 از سازمان هواداری می كرد. مصطفی در سال 64 ازطریق رادیو ارتباط تشكیلاتیش برقرار می شود و در سال 65 دستگیر شده و به زندان اوین برده می شود. یكی از همبندان او نوشته است:
«مصطفی 3سال ونیم حكم داشت. بازجویان به او گفته بودند در عید سال 67 به شرط مصاحبه یا اعلام انزجار از مواضعش، یك سال ونیم به او تخفیف خواهند داد. اما او قبول نكرد و در تاریخ 26 مرداد به همراه 4 نفر دیگر ازجمله محمود دوراندیش )فرمانده بهمن( حلق آویز شد.»

در گزارش دیگری درباره این شهید قهرمان آمده است: «مصطفی را به خاطر یكی از فامیلهایش كه از هواداران سازمان بود و از ایران خارج شده بود، دستگیر كردند. آنها به صراحت گفتند تا او به ایران بازنگردد مصطفی را آزاد نخواهند كرد. اما زمانی كه دیدند مصطفی هم از مواضعش دست برنمی دارد او را در جریان قتل عام ها اعدام كردند و حتی به خانواد هاش اجازه برگزاری مراسم ختم برای او را هم ندادند.» مصطفی از زندانیان مقاوم و سرموضع بود كه به دلیل مقاومتهایش روزانه جیره شلاق داشت هاست. در یك گزارش دیگر خاطره یی از او نقل شده كه بیانگر روحیه انقلابی و سازش ناپذیر این مجاهد قهرمان است. در این گزارش آمده است: «در یكی از روزها لاجوردی جلاد همه زندانیان را در حسینیه جمع كرد و بعد از تكرار اراجیف همیشگیش، از آنان خواست تا همه شان موضع بگیرند. مصطفی اولین نفری بود كه بلند شد و با شعار "مرگ بر خمینی" موضعگیری كرد. در سال 67 هم هنگامی كه او را برای حلق آویز كردن می بردند او با برخوردی بسیار شجاعانه بلند شد و پیام داد "به بچه ها سلام برسانید" و سپس خداحافظی كرد و رفت.»

نامه مصطفی بهزادی از زندان اوین
شماره تاریخ 66/7/12
نام و نام خانوادگی: مصطفی بهزادی
با سلام به پدر و مادر رنجدیده و منتظرم. مدتی است كه نتوانسته ام دستخطی برایتان به روی كاغذ بیاورم، ولی بیشتر اوقات به شما فكر می كنم و به یاد روزهای خوب و شیرین باهم بودن وادی افكارم را زنده می نمایم. به هرصورت زندگی در سختیها و رنجها و خوشیها رنگ و بوی دیگری دارد و طبیعی است كه دراثر برخورد صبورانه با پستی و بلندیهای روزگار همه دردها را می توان به واقعی تحمل نموده و به حقیقت لذت خوب زیستن یك مسلمان واقعی را درك كرد و به فرموده قرآن "ان مع العسر یسری" شامل آن انسانهایی خواهد شد كه همواره مسیر و هدف نهایی خود را فراموش نكرده باشند. در پایان امیدوارم فرزند كوچك خود را از دعا فراموش ننمایید. كلیه برادرها و خواهرها و دوستان و فامیلمان را سلام برسانید. با آرزوی موفقیت،
فرزند كوچك شما مصطفی
آدرس فرستنده: زندان اوین  آموزشگاه  بند 6  اتاق 92
منبع: بر برگ گل به خون شقایق – انتشارات بنیاد رضائیها

0 نظرات:

Blog Archive

About Me

ماه و پلنگ
View my complete profile
Powered by Blogger.