postheadericon مجاهدین و اتهام سرکوب کردها در عراق

به نقل از کتاب "کارزار پیروزی در اشرف" مسعود رجوی، آذر 1388:
آقای هوشیار زیباری که در زمان برمر، علاوی، جعفری و مالکی تا الان وزیر خارجه عراق است، نامه یی به تاریخ 14ژوییه 1999 به دادگاه هلند نوشته است. زیباری در آنزمان به عنوان رئیس روابط بین المللی حزب دمکرات کردستان عراق گواهینامه زیر را برای دادگاهی در هلند نوشته که رژیم و مزدورانش در برابر مجاهدین مدعی بودند. در این گواهی آمده است:

حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان یک حزب اصلی کردی در قیام بهار سال 1991 در کردستان شرکت و نقش پیشتازی داشت. شهر نفت خیز کرکوک توسط مردم و نیروهای پیشمرگه آزاد شده بود، شایعاتی مبنی بر اینکه واحدهای مجاهدین به نیروهای عراقی کمک کردند وجود داشت، به علت بی نظمی حاکم و تحولات، مشخص نمودن حقیقت مشکل بود. اما هنگامی که رهبری جبهه کردستان درگیر مذاکره با دولت عراق شد که از آوریل تا سپتامبر 91 طول کشید و شرایط ثبات پیدا کرد، مشخص شد که این شایعات نادرست بوده اند. حزب دموکرات کردستان عراق می تواند تایید کند که مجاهدین نه در دوران قیام و نه بعد از آن درگیر سرکوب مردم کُرد نبوده اند.
ما به هیچ مدرک و سندی بر نخوردیم که این را نشان دهد که مجاهدین خصومتی علیه مردم کردستان عراق روا داشته باشند، مجاهدین خلق اهداف سیاسی خود را در ایران دنبال می کنند و اعضای آن در امور داخلی عراق دخالت نمی کنند.

0 نظرات:

Blog Archive

About Me

ماه و پلنگ
View my complete profile
Powered by Blogger.