postheadericon قربانیان قتل عام 67: جسومه حیدری زاده

در گزارشی آمده است: بعد از پذیرش آتش بس، فرح اسلامی، حكیمه ریزوندی، مرضیه رحمتی، نسرین رجبی و جسومه حیدری زاده را به بهانه امن نبودن زندان ایلام و انتقال آنها به جایی امن سوار ماشین كرده و بردند. ما ابتدا تصور كردیم آنها را به كرمانشاه یا تهران برده اند. اما چندی بعد خبر از "شباب" یكی از روستاهای اطراف "سرابله" به دستمان رسید. هنگام عبور آنها از شباب ماشینشان خراب می شود. و چون شب بوده به ناچار شب را در آن روستا می گذرانند و به خانه یكی از اهالی می روند. فردای آن روز آنها را به تپه یی در اطراف صالح آباد منتقل كرده و تیرباران می كنند.
تحقیقات بعدی ما نشان داد كه یكی از آن زنان مجاهد، مادریک پسر شیرخوار بوده است. در گزارشی كه بعداً به دست ما رسید چنین آمده است: جسومه حیدری زاده یكی از هوادارانی بود كه از مدتها پیش ارتباطش با سازمان قطع شده بود. در اردیبهشت 67، او را با همسر و كودكش هنگام عبور از مرز دستگیر كردند و به زندان ایلام بردند. بلافاصله بعد از پذیرش آتش بس همسر جسومه را به اسلام آباد برده و به دار آویختند. خود جسومه را هم در صالح آباد تیرباران كردند.
در این گزارش نام همسر جسومه قید نشده اما در باره جسومه نكته یی آمده است كه بد نیست به آن اشاره كنیم: پسر شیرخوار جسومه با خودش در زندان بود. زنی كه بعد از تیرباران جسومه جسد او را شسته بود تعریف كرد كه او تا قبل از شهادت هنوز به پسرش شیر می داده است.
منبع: بر برگ گل به خون شقایق - انتشارات بنياد رضائيها

0 نظرات:

Blog Archive

About Me

ماه و پلنگ
View my complete profile
Powered by Blogger.